Presse

Pressemeddelelse

150 minutters motion – dit naturlige middel til at booste immunforsvaret!

Omfattende forskning viser, at ved både pludselig og vedvarende motion og eller styrketræning, har en positiv effekt og booste immunforsvaret.

Motion er både godt for krop og sind – det kan være med som forebyggende til at beskytte dig selv yderligere fra COVID-19 smitte, ved at lave regelmæssig energisk motion. Det ses som det bedste værktøj til at øge energiniveauet, skabe højt humør og overskud i hverdagen, samt et robust helbred.

Der har igennem mange år været flere myter omkring motion, hvidløg og ingefær i sammenhæng med immunforsvaret. Der har også længe været snakket om hvilke mængder af motion man skal dyrke, før man kan se effekten af den.

Gennem forskning har man fundet ud af, at det som har størst effekt, er energisk motion. Energisk motion betegnes som værende blandet andet cykling, man bør derfor cykle 150 minutter i ugen for at få størst udbytte. Hvorimod der ikke findes evidens for at hvidløg og ingefær har samme effekt på immunforsvaret i så høj grad som motion har.

Baggrunden for denne forskning på området er foretaget i USA og er bygget på en rapport fra 2018, som er udarbejdet af et amerikansk.

Motion og især cykling kan derfor være en hjælp til at immunsystemet fungerer bedre, så det er en oplagt for motionister at bestræbe sig på at opnå 150 minutter på cyklen ugentligt, så man kan cykle hele året rundt, uden sygdomme, øget overskud og højt energiniveau.

Yderligere informationer kan få på:

Skribent: Lasse

E-mail: Ruef1@hotmail.dk

Mobil: 6351 5839